gå och dö!

jag är sur som ett svin och jag hade egentligen lovat mig själv att det här skulle vara min sista vecka men inte det då ska han göra så att jag måste jobba tre dagar nästa vecka också, dödödö! att man inte ska få ha nå socialt liv den här sommaren ! nä usch jag vill bara lägga mig ner och aldrig vakna mer så sur är jag !:(

2 days left

jag som rubriken lyder har jag bara två dagar kvar av årets sommarjobb sen är jag fri eller vad man nu ska kalla det:D hoppas bara vädret fortsätter som nu så man får känna av sommaren på rikgigt:) helgen planer är inte riktigt klara än blir förmodligen lulekalaset lördagen eller så blir det fest här hemma i piteå vi får se vad som erbjuds:D

"there is always someone out there who will be there for you"

pdol =D

Har inte uppdaterat på väldigt länge har bara inte orkat , men nu kommer det iaf =D

pdol var helt sjukt roligt, fredag jobbade jag till 1 jag hämtade då upp emma li på busstationen och sen så gick vi på stan och jag shoppade lite grejjs inför kvällen :D sen bar det av hem till mig för fix och då anlände även fannie som jag inte hade träffat sen avslutningen, riktigt kul :D sen blev det förfest hos emma med en massa folk innan det bar av in på området :D trevligt kväll och ett extra tummen upp till takida, fytusan så underbart :D

lördag blev det staden och titta på talanjakt för mig och julla medans emma , emma och fannie stannade hos mig och solade :D direkt efter finalen blev det hem och fixa sig igen, måste säga att det var ganska så trångt med ca 5 tjejer i mitt lillarum men det fixade vi galant för utom att fönen hann gå sönder innan jag skulle använda den men annars så :D sen blev det grillat till middag innan festen åter igen startade :D fast denna dag hos emelie, även där blev vi rätt mycket folk :D vid halv 10 drog vi in på området för att titta på magnus uggöa han var ungefär den bästa på hela festivalen, helt otrolig, vi hoppade och skrev tills vi nästan inte hade nån röst kvar. men det var det värt :)  sen flöt kvällen på och det var otroligt roligt hela lördagen :)

söndag steg vi upp ganska tidigt för tjejerna skulle med bussen så då begav jag mig till starnden med mamma och pappa för lite solande och volleybollspelande =)

slutsatsen av denna helg blir alltså helt underbar !!

på g :)

halv 8 och tio minuter innan jag ska bege mig mot jobbet :) har nyss ätit frukost så nu sitter jag här och taggar =D måste bara säg att mitt hår ser förjävligt ut så helst vill jag inte visa mig bland folk men inte så mycket att göra åt nu eftersom det kommer bli rätt stressigt efter jobbet :) nä nu ska jag bege mig mot arbetet så jag inte kommer försent uppdaterar senare :)

torsdag

har kollat in pdol lite grann från utsidan idag, glad att jag inte gick in kännde att det inte riktigt var min dag för att vimla runt bland allt folk =D sparar mig till morgondagen , som jag sitter här och intalar mig själv att vara taggad till, var nästan nära på att ta på mig jobb fredag kväll eftersom jag inte känner tagget att festa egentligen :/ men det blir nog nice =) blir jobb till 1 i morgon sen hämta brudarna i stan och försöka inhandla något att ha på sig under kvällen !  nu äre sängdags åter igen känns som jag har sovit bort hela sommarlovet =)
puss&godnatt !=D

PDOL =D

nu har helgens festival dragit igång :D nyss kännde jag mig taggad till 1000 men nu känns det nästan bara jobbigt, jag vill vara peppad och jag försöker men det kommer nog snart , hoppas jag =D har nog bestämt mig för att skita i att fara i morgon men jag är inte säker än får se hur det blir och vad kvällen har att erbdjuda ! förövrigt kommer tre söta tjejer ta plats i mitt sovrum under helgen. Emma a, emma li och fannie så vi kommer spendera en förhoppningsvis dunder kul helg tsm :) sängdags nu .
God natt !

gårdagen

Tänkte börja att berätta om min tisdag orkade inte uppdatera så jag gör det nu ist =D

först blev det jobb hela dagen fram till 5 , efter det väntade en god middag med mina föräldrar verkade hitta hem tillslut , mormor och maggan, bernt och staffan :D det bjöds på grillat men för min del blev det bara kött och sallad eftersom jag linnea och ida har börjat med gi- metoden och inte får äta kolhydrater :) det går hyffsat bra faktiskt jag trivs med sallad eller rättare sagt jag älskar sallad :D till efterrätt blev det riktigt goda jordgubbar :D sen så öpnnades det presenter för min del, alltid lika roligt =D

1. Latex handskar för att kunna hålla rent i lägenheten eftersom jag hatar disktrasor och toalett städning.
2. Ram att sätta balkortet som har stått och skräpat på min hylla i typ 100 år
3. kanna för te som också ska följa med till skellhell :D
4. shampoo och balsam i mini format =D
5. kokosolja för att få en snygg brunfärg ( om nu solen dyker upp nån gång )

happylife =)

då var man hemkommen från göteborg efter en mycket trevlig vecka och en sjukt kul helg i skell på trästocks :D fredag blev det förest hos ida innan vi lite senare drog ner till vattnet och till sist mot området och campingen där vi spenderade resten av kvällen :) lördag vaknade vi , alla inte fullt pigga men jag kännde mig taggad som aldrig förr , dubbelt så taggad som dagen innan :D så vid halv 4 började festandet och fixandet igen :D sen blev det max mat för mig och fanny medan dom andra åt kina mat, vi missade tydligen världens godast kina mat men max dög åt oss :D efter maten blev det förfestande hos emma med underbart folk, måste säga att det var den bästa förfest jag varit på , helt underbart ! =D sen blev det området och campingen åter igen :D  söndag skickade vi ut grabbarna så att vi kunde städa vissa mindre än andra eftersom nägra hade lyckats bli lite lagomt bakis, men rent och fint blev det tillslut och vi kunde äntligen bege oss hem mot piteå =D

väl hemma besökte jag idis och hennes gräsmatta på baksidan på en filt en stund innan jag for till mina kusiner som så bussiigt bjöd på middag eftersom mina föräldarar verkar ha övergett mig och aldrig tänker komma hem från sin semester :D rasmus verkar sakna mig och har tydligen försökt få mamma att handla presenter till mig över allt vilket inte hör till vanligheten, han har också börjat skicka sms och då jag frågar om han saknar mig svara han bara- Jisa =D haha , för ni som inte förstår är han inte bäst på att stava men han tyckte jag fick gissa om han gjorde det eller inte:)

nu så återstår en jobbar vecka , innan det åter igen blir festival och förhoppningsvis en lika underbar helg som förra =) så nu taggar vi till pdol och takida och allt vad det innebär ;D

Invigning=D

gårdagens middag fick bli fläskfilé med pepparsås mycket god måste jag säga, sen gick vi direkt till invigningen:) som vanligt är det sjukt mycket folk och en härligt stämning , men det var tredje gången för mig så känns inte lika maffigt som det brukar göra !  Däremot så blev det bröllop där, jag blev nästan tårögd. Den mannen och kvinnan som gifte sig träffades för tio är sen på gothia hon är från sverige och han från tyskland. så förra året på invigningen friade han och iår gifte dom sig =D är det inte fantastiskt så säg !=D sen gick vi tillbaka till hotellet en sväng innan vi drog oss ut för ltie spaning :)det  kom några georgianare eller vars dom nu kom ifrån som drog med oss en bit, men efter dom lämnat oss dök några andra killar upp :) och kan då lova att det var en hel del att titta på bland dom =D

måndag

idag vaknde vi tidigt för att hinna äta frukost på hotellet, mycket god som vanligt då det gäller hotell frukost ;) sen blev det fixning och direkt stan =) därefter blev det lite små shoppande, för min del bara basplagg den här gången , bilder kommer sen =D lunch för dagen fick bli en varm macka på en restaurang i nordstan innan vi begav oss till liseberg med agnes och rebcecka som vi lyckades träffa på stan :D där blev det en hel del åkning , man kände sig verkligen som ett barn igen då man åkt alla dessa karuseller :) pirr i magen och glädje i kroppen , i love it =D nu så har vi precis kommit till hotellet och lagt oss i sängen för att vila våra fötter innan vi ska ut och äta på någon restaurang och sedan bege oss till ínvigningen :D

Göteborg :)

göteborg är helt underbart jag stortrivs verkligen :D vi har strosat omkring på stan hela dagen , åt lunch på en restaurang i nordstan :) pasta sallad med kylckling för min del och tina tog en lasagne :D sen gick vi vidare till hamnen där vi köpte mjukglass och bara myste , nu sitter vi och väntar på att resten av vårat gäng ska anlända så blir det nog att äta nån middag eller liknande :D

ÄLSKA, ÄLSKA, ÄLSKA GÖTEBORG !=D

Göteborg =D

jag har precis anlänt till hotellet =D tåget gick förvånansvärt snabbt och jag sov nästan hela vägen :D från centralen tog jag taxi hit till mornington hotell där tina mötte mig i receptionen , så nu umgås jag med henne tills emmis och dom kommer vid 8 ikväll ;/

3 timmar

ja som sagt på 3 timmar bär det av till göteborg, har nästan allt klart måste bara packa det sista , handla lite mat och sen sätda undan efter alla människor som var här igår  =D känner mig stressad som aldrig för även fast jag nästan har allt klart men det löser sig nog, så nu ska jag skruva upp volymen på musiken och ta tag i städningen :) kommer tyvärr inte ha internet på tåget men uppdaterar igen då jag kommit fram till gbg :)

ciaao=D!

försovning

10 över 7 i morse ringde klockan och det visade sig vara nisse från mitt jobb som frågade vars jag höll hus, jag skulle alltså ha börjat klockan 7 och öppnat butiken men där låg jag och sov ! så då var det bara att hoppa i kläderna fort som attan och köra till jobbet =)

just nu är jag hemma på lunch, funderar på om jag sak steka mig en hamburgare här hemma eller om jag sak köpa mig ett skrov på bog boy som planerat :) skrovmålet lockar ju självklart men kändes jobbigt ! nä nu måste jag bestämma mig börjar ju om på 50 min :)

ciaao =D!

madicken, madicken , pílutta dig, pilutta dig ...

se på tusan igår kom det in två barn på mitt jobb som hette madicken och mio, är det inte för sött ?;D själv skulle jag nog inte döpa min barn till det men det var väldigt gulligt må jag säga :)

billyspizza

haha, då bror var på besök och vi satt och pratade kom det på tal om farmors berömda middag :D då mamma och pappa kom dit en gång för att äta öppnade hon burken och tog fram 5 billys pizzor ! hon är ju allt för söt men för henne var det lyx medans vi andra höll på att dö i skratt av bara tanken på att se henne plocka fram pizzorna. som tur var åt jag inte den gången för jag hade brustit ut i skratt ;D

För mig blev det däremot väldigt goda våfflor till midag idag och senare blev det mat igen då jag kom på 70-årskalas hos morfars bror! så nu är jag mätt och belåten kan man väl säga. hann även förbi ica och handla en tidning och lite dricka inför resan, jag dör jag vill bara åka nu, nu , nu ! just nu ser jag till och med fram emot resan så himla mysigt, att åka tåg:)  dessutom är det ju gothia tåget jag åker med så det är iaf lite ungt folk :D

Göteborg nästa =D

nu har jag börjat packa och planera lite inför resan på lördag, har laddat upp med bok, musik massa gott för att fördriva tiden på tåget ! har även packat det mesta av kläderna som ska med så nu fattas bara lite små saker och all mat =D känner mig faktiskt taggad på göteborg och allt det har att erbjuda=D shopping , liseberg och hela köret :) packandet gjorde att jag fick lite ordning på alla mina saker i garderoben så nu har jag kastat en hel del så att nytt får plats, packandet gjorde mig också väldigt trött så ska nog lägga mig och sova nu :D

tjiingpuss ! =D

coming home

Denna kokosolja som ska ge en snygg solbränna  från har jag beställt idag så den kommer väl om några dagar och då får jag väl hoppas att även solen dyker upp så jag får någon använding av den =D

Då var dessa linser också påväg hem till mig ,
måste säga att jag känner mig väldigt nöjd med
 de bruna jag beställde tidigare så nu tänkte jag
 prova även dessa:)

5 Juli

lördag:
blev en mycket lugn kväll med film och massa gott i husvagnen :) daniel , johan, petter och jimmy kom också förbi så vi satt som packade sillar kan jag lova =D såg först hitcher sen nån monster film och efter det avslutade vi med flight 93 innan alla begavs sig hemåt:)

Söndag:
vaknade vid 1 och åtmig då lite varmkorv till frukost. Var planerat att jag skulle städa och börja packa lite inför helgen men inte har jag orkar det inte, nej det får bli ett senare kapitell:) nu står det lax på menyn och efter det blir det gymmet men fannygirl ;D

let's get the party started

gårdagens chillande slutade med en liten impuls fest, jag emma emelie och fanny for till havs där vi förfestade utanför emmas husvagn :) kvällen passerade väl förbi ganska snabbt och riktigt kul hade jag iaf =) vid två bar det av hemåt för oss alla men fanny stannade och sov hos mig så henne har jag spenderat morgonen med :) det blev glass på preem med en liten melker som också följde med sen efter det lite vilande framför gossip så nu har jag äntligen sett klart mitt femtonde avsnitt och fanny har farit :)

Lite bilder från gårdagen=D

surprise

igår kom mina kusiner och överraskade =D och glad blev jag ;) umgicks även med johanna som jag inte har gjort på ett tag väldigt trevligt ;)  vi gjorde ett besök hos johans pappa där några lanade men for ganska snabbt . besökte emelie en snabbis sen bar det av hemåt där johanna blev hämtad av fredrik så hon lämnade mig :) jag gjorde en smörgås innan jag la mig för att tredje dagen i rad försöka titta på avsnitt 15 av gossip girl men även denna gång misslyckades jag, så kanske bättre lycka ikväll =)

At work

då satt man på jobbet äten och mätt i magen :D dagens lunch blev en vesuvio med mami på ängeln :D bara 3 timmar kvar av denna dag sen får jag äntligen åka hem =D tillbaka till arbetet nu för min del !

Tjiiing!=D

hejhejbloggen :)

denna dagen har faktiskt varit väldigt bra :D jag har kännt mig på väldigt bra humör :) den började med att jag nångång efter tolv i går kväll somnade med linnea och idis vid min sida, nångång senare under natten lämnade dom mig medans jag fortsatte sova =D dagen på jobbet gick också väldigt fort , har hunnit med cirkelstyrkan och nu har jag precis duschat och funderar på att göra en frukt sallad eller en smoothie medans jag tittar på lite gossip girl ;D

tjiiiing !=D

An american crime

dags för mig att sussa, ska göra mig klar sen ska jag titta på an american crime med ida och linnea =D för mig lär det väl bli att sova så mina söta vänner lämnar mig senare under kvällen :)