tomten jag vill ha en riktigt jul , sån som man har när man är liten

vaknade rätt tidigt i morse så vid halv 10 var Daniel här för att få håret klippt inför julen, strax efter det väntade havsbadet på oss där vi badade en stund innan det bar av hemmåt för att städa rummet så jag inte skrämmer iväg tomten som förhoppningsvis även hälsar på mig i morgon:) nu har vi precis ätit pizza eftersom det hör till traditionen att göra dan för julafton , och senare dyker maggan , bernt och staffan upp för lite uppesittarkväll och lillajulafton även idag =)



julen kryper allt närmare och faktiskt har jag fått julstämingen på plats, men självklart är det inte som då man var liten då man räknade dagarn fram till julafton redan i oktober och då man flera månader i förväg skrev önskelistor som man senare skickade till tomten som självklart fanns ochsjälvklart var det även tomten som delade ut julklappar till barnen i alla länder.Man tittade på Kalle anke för att man bara älskade det, men nu är det bara något man helt enkelt måste göra fast man egentligen inte alls ser något roligt i det hela, det är först då det närmar sig slutet och man inser att magen snart ska få i sig lite julmat som man kan glädja sig åt att man tittat på kalle i år igen..



   

lite bilder från årets julbak!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0